Pachetul salarial de 33 de milioane de dolari al sefului Boeing a fost aprobat

Pachetul salarial de 33 de milioane de dolari al sefului Boeing a fost aprobat

Acționarii Boeing au aprobat planul companiei de a acorda șefului său în exercițiu, Dave Calhoun, un pachet salarial pentru 2023 în valoare de aproape 33 de milioane de dolari.

Majoritatea au votat în favoarea planului, care a fost criticat în contextul în care compania se confruntă cu o criză declanșată de explozia unui panou pe una dintre aeronavele sale în ianuarie.

Voturile privind salarizarea, care au loc în cadrul adunărilor anuale ale companiei, nu sunt obligatorii.

Detaliile votului nu au fost disponibile imediat.

Înainte de întâlnire, cel puțin un grup influent de consultanți pentru acționari a criticat planul, iar unii investitori au vorbit despre acesta la eveniment.

Decizia firmei de a menține pe Dave Calhoun în consiliul de administrație al companiei a ridicat, de asemenea, întrebări, dar a fost aprobată.

Pachetul de compensație al domnului Calhoun includea un salariu de 1,4 milioane de dolari și premii în acțiuni în valoare de aproximativ 30 de milioane de dolari.

Aceasta în comparație cu un pachet de aproximativ 22,6 milioane de dolari în 2022.

Într-o sesiune de întrebări și răspunsuri după vot, compania a fost întrebată cum se justifică compensațiile pentru domnul Calhoun și alții, având în vedere provocările severe cu care se confruntă acum compania.

Noul președinte al consiliului, Steve Mollenkopf, a spus că consiliul a redus unele premii pentru 2024 acordate executivilor după accident și a acționat rapid pentru a revizui designul stimulentelor salariale.

Aceasta a inclus acordarea unei greutăți primare siguranței produsului în determinarea performanței, în loc de factori financiari – cum ar fi fluxul de numerar și prețul acțiunilor – cum a fost cazul anterior, a spus el.

Atât el, cât și domnul Calhoun au recunoscut tensiunile cu care se confruntă compania, unele dintre acestea fiind descrise de domnul Calhoun ca fiind „potențial existențiale”.

Incidentul Alaska Airlines a reînviat întrebări despre procedurile de fabricație și siguranță ale firmei și a generat numeroase investigații și procese.

Cu doar câteva zile în urmă, Departamentul de Justiție al SUA a declarat că ia în considerare posibilitatea de a acuza Boeing pentru accidentele mortale ale aeronavei 737 Max din 2018 și 2019, după ce a determinat că a încălcat un acord care o proteja de acuzații penale.

În martie, Boeing a declarat că domnul Calhoun va demisiona până la sfârșitul anului.

Căutarea unui înlocuitor este acum un punct focal pentru companie, a spus domnul Mollenkopf.

„Lunile și anii care urmează sunt de o importanță crucială pentru compania noastră pe măsură ce facem pașii necesari pentru a recâștiga încrederea pierdută în ultimul timp,” a spus el.

Prezentând pachetul de salarizare acționarilor mai devreme în acest an, compania a lăudat modul în care domnul Calhoun a condus compania prin provocări cum ar fi Covid din 2020.

S-a spus că a răspuns în mod adecvat la incidentul Alaska Airlines.

„Accidentele 737 MAX și COVID au combinat pentru a crea un stres imens asupra operațiunilor de fabricație și lanțului de aprovizionare al companiei,” a spus compania.

„Cu toate acestea, Consiliul crede că focusul principal al domnului Calhoun pe siguranță, calitate și transparență este exact ceea ce Boeing a avut nevoie și continuă să aibă nevoie.”