Mercedes-Benz continuă să ajusteze strategiile privind motorizările în întreaga sa gamă de modele, chiar și după ce a anunțat un plan pentru un viitor exclusiv electric. De exemplu, introducerea unui motor performant cu patru cilindri în modelul C-Class indică o reconsiderare a motorului V-8. Este important de menționat că 11 dintre cele 17 serii de modele sub mărcile Mercedes, AMG și Maybach pot fi echipate cu un motor V-8.
Lucrările la sedanul și la break-ul AMG C63 S E Performance, începute cu peste șase ani în urmă, au avut loc în contextul unei strategii ferme „Electric Only”, promovată de CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Källenius. În acea perioadă, vânzările globale de vehicule electrice creșteau, iar UE stabilise interzicerea mașinilor cu motor cu ardere internă până în 2035. Unul dintre pilonii acestei strategii a fost dezvoltarea unui motor hibrid performant cu patru cilindri, care a fost introdus inițial în supercarul AMG One de 1049 CP, inspirat de monoposturile de Formula 1 ale echipei AMG Petronas.
Versiunea ușor modificată a acestui motor, dar tot extrem de inovatoare, dezvoltând 671 CP, a fost montată pe noul model de top C-Class, care a suferit o creștere semnificativă a prețului, deși a pierdut robustul și prestigiosul motor V-8. Departamentul de marketing a avut, desigur, ideea de a transplanta tehnologia F1 într-o mașină sport de stradă, dar, deși Lewis Hamilton a câștigat campionatul mondial de Formula 1 pentru Mercedes între 2017 și 2020, AMG One, prezentat pentru prima dată în 2017, încă se confruntă cu probleme tehnice care au întârziat producția și au primit o recepție relativ rece.
AMG C63 S E Performance a fost lansat anul trecut în Spania, pe drum și pe circuitul Ascari. Deși datele de performanță au fost impresionante, presa a criticat mașina pentru lipsa emoției și pentru eficiența reală scăzută, care abia dacă egala motorul V-8 mai muzical, când șoferul dădea totul. Nu este surprinzător că comenzile au fost sub așteptări, dealerii având dificultăți în a vinde C63 cu motor de patru cilindri în fața concurenților mai ieftini, echipați cu motoare de șase și opt cilindri.
Un posibil model CLE V-8 ar putea apărea în 2027 La începutul acestui an, Mercedes a introdus o reducere oficială de 18% online pentru modelele disponibile, care ar fi trebuit să devină cel mai bine vândut sub-brand. În aprilie, AMG a anulat modelul aproape gata de producție CLE63 S E Performance datorită previziunilor slabe de vânzări. În același timp, departamentul de cercetare și dezvoltare a început să lucreze la o versiune flagship cu motor V-8, echipată cu o evoluție a unității bi-turbo de 4.0 litri cunoscută sub numele de M177, care este de asemenea montată pe SUV-urile GLE63 și G63. CLE nu va fi disponibil pe piață înainte de anul model 2027, când este programată o actualizare de mijloc de ciclu.
Deși un purtător de cuvânt a refuzat să comenteze despre viitoarele variații de motor, se preconizează că definitivul CLE63 va avea cel puțin 600 CP și 774 de livre-picioare de cuplu, incluzând 20 CP la cerere și 148 de livre-picioare suplimentare furnizate de generatorul de pornire integrat (ISG). În ceea ce privește cuplul, 774 de livre-picioare este probabil tot ce poate gestiona transmisia cu nouă viteze Speedshift TCT, dar în următoarea fază de dezvoltare, puterea maximă a M177 ar putea ajunge mai aproape de 671 CP combinați produși de motorul de 2.0 litri extrem de reglat și motorul electric de 201 CP.